Wakibi campagne Financieel Dagblad en Media Planet

Door Redactie Wakibi op 14-6-2016

Over Wakibi

Op donderdag 26 mei 2016 heeft het Financieel Dagblad in samenwerking met MediaPlanet een campagne gelanceerd genaamd: "Een Betere Wereld". Voor deze campagne is een speciale printversie uitgegeven, die samen met het FD van 26 mei jl. is gepubliceerd. Al gelezen?

Beste supporter, vrijwilliger en bedrijfspartner,

Op donderdag 26 mei 2016 heeft het Financieel Dagblad (FD) in samenwerking met MediaPlanet een campagne gelanceerd genaamd: "Een Betere Wereld". Voor deze campagne is een speciale printversie uitgegeven, die samen met het FD van 26 mei jl. is gepubliceerd. Al gelezen? Hieronder een impressie van de pagina waar Wakibi is te zien. De publicatie is ook online te bekijken op de website van het FD.
 

Microkrediet is meer dan alleen een lening verstrekken

Voor de printversie is de heer Ir. Gert van Dijk, Professor of Cooperative Business Administration and Management aan de Nyenrode Business Universiteit, zo vrij geweest om een interview te geven over de noodzakelijke invulling en het nut van microfinancieringsprogramma's. Dat interview is via deze link te lezen.

Sociale meerwaarde


Eén manier van Wakibi om zoveel mogelijk goeds te doen, is door lokale (veld)partnerschappen aan te gaan met organisaties die zich extra inspannen om iets goeds te doen voor de gemeenschappen waar zij voor werken. Dat noemen we sociale meerwaarde. Als je meer wilt weten over het microfinancieringsprogramma via Wakibi en de sociale keurmerken die de lokale veldpartners krijgen lees dan meer op de pagina www.wakibi.nl/socialemeerwaarde van de lokale microfinancieringsinstellingen. 

Sociaal rendement op een lening is oneindig


Voor de campagne is ook een extra online pagina ingericht, waar Wakibi de ruimte heeft gekregen om de sociale meerwaarde en haar programma nader toe te lichten. Die pagina is te zien via deze link en het artikel is ook op onze eigen website te lezen via deze link. Bovenstaande infographic geeft alvast een eerste impressie.

Met dank aan!


Met enorm veel dank aan onze bedrijfspartners McCann en FCB Amsterdam, en in het bijzonder Miranda Honselaar, is Wakibi op een mooie wijze gepresenteerd in zowel de print versie via het FD als op de online pagina van investereninmorgen.com. Speciaal voor deze campagne heeft McCann alle banners, de info-graphic over Wakibi en sociaal rendement en bijbehorend interview verzorgd.

Impact campagne

Wij hopen met deze campagne meer bekendheid te kunnen geven aan (het bestaan van) Wakibi, het nut van het programma microkrediet en microfinanciering en hiermee een stap te hebben gezet naar mooie samenwerkingen in de toekomst en natuurlijk meer impact via leningen!

Ps. De campagne blijft nog een tijd lopen en de online pagina's blijven tot zeker eind juli dit jaar actief. Als je het leuk vindt dan is alle hulp welkom en zal het delen van de online pagina's en/of de campagnebanners en infographic met contacten, familie en vrienden ​ons zeker helpen het doel te bereiken! Alvast veel dank.

Wil je meer weten of heb je nog vragen neem dan contact met ons op via support@wakibi.nl.

Hartelijke groet,
Het Wakibi team