Benieuwd hoe Zoekhelden een goed doel steunt?

Door Helen Albada op 27-7-2018

,,Als mediabureau werken we belangeloos mee aan Wakibi, omdat het een overzichtelijke goede doelen organisatie is, met een eenvoudig business model. Het toffe is dat al het geld dat mensen en bedrijven aan Wakibi uitlenen naar het doel gaat!”, aldus Marcel van Huis, partner van Zoekhelden, mediabureau in Amsterdam. 


,,Als mediabureau werken we belangeloos mee aan Wakibi, omdat het een overzichtelijke goede doelen organisatie is, met een eenvoudig business model. Het toffe is dat al het geld dat mensen en bedrijven aan Wakibi uitlenen naar het doel gaat!”, aldus Marcel van Huis, partner van Zoekhelden, mediabureau in Amsterdam. 


Tegenwoordig merk je dat mensen liever geen geld meer geven als ze niet weten wat ermee gebeurt. Het helpt dan ook als je het goede doel concreet maakt: een ondernemer investeert met jouw donatie in een koe en de geproduceerde melk zorgt voor inkomsten. Hoe simpel kun je het hebben? Zowel bij het bekende Serious Request als bij het kleinere Wakibi werkt het zo. En bij die laatste weet je ook dat er geen stuiver aan de strijkstok blijft hangen, geen cent. Bovendien worden mensen direct geholpen en bepaal je zelf wie je helpt en wat er met het geld gebeurt. Je ziet concreet resultaat van je donatie. Daarom past een goed doel als Wakibi heel goed bij de tijdgeest.


Gratis radiospot

Sinds een paar jaar ondersteunen we Wakibi, omdat het ons als ondernemers aanspreekt andere ondernemers te helpen. Dus als we kansen zien voor Wakibi dan pakken we die. Zo hebben we laatst voor een aantal van onze klanten veel radiozendtijd ingekocht. Vervolgens boden we ons netwerk van radiozenders een Wakibi radiospot aan. Het radioscript schreven we zelf en een studio nam de spot belangeloos op. Nu hoor je de spot voorbijkomen bij zenders als Sublime, Q-Music en de STER. Zo profiteert Wakibi van de inspanningen van onze andere klanten.


Tegoedbon cadeau

Maar we laten ook te pas en te onpas de naam Wakibi vallen. Zo krijgt een jarige klant van ons een Wakibi-tegoedbon à 50 euro, die ze naar eigen inzicht bij Wakibi mogen besteden. Allemaal om de zichtbaarheid van Wakibi te vergroten. Dat zouden meer bedrijven moeten doen. Mensen zijn altijd heel enthousiast als ze ervan horen, maar om ze vervolgens echt mee te krijgen, dat is nog niet altijd gemakkelijk.


PS: Wil je weten hoe je als bedrijf Wakibi kan steunen? Lees er hier meer over. 


Marcel van Huis is partner van Zoekhelden, mediabureau voor online en offline communicatie