Ga naar..

Friendship Bridge

Omschrijving

Leningen en updates tonen in het Engels Deze tekst is vertaald door vrijwilliger Anja Brand. Klik op de Engelse vlag voor het origineel. x

Geschiedenis
Friendship Bridge (FB) werd opgericht in 1990, na eerst gewerkt te hebben in Vietnam en om daarna het accent te verschuiven naar Guatemala in 1998. Het hoofdkantoor is gevestigd in Lakewood, CO, Friendship Bridge heeft een staf van zes in de VS en een team van 80 op de zes afdelingen, twee satellietkantoren en een hoofdkantoor in Guatemala. Het heeft bewust personeel in dienst dat de demografische gegevens van haar klanten vertegenwoordigt, de medewerkers van FB zijn voor 68% vrouw en 67% inheems. Daarnaast is 10% van het personeel voormalig klant.
Friendship Bridge biedt momenteel microkredieten en onderwijs aan vrouwen in alle 10 afdelingen in Guatemala en onderhoudt een 98,5% aflossing van het leentarief.

Missie
Het bieden van microkrediet en onderwijs aan Guatemalteekse vrouwen, zodat ze hun eigen oplossingen creëren voor de armoede voor zichzelf, hun families en hun gemeenschap.

Een visie
Een wereld waarin zelfbewuste vrouwen armoede uitbannen.

Friendship Bridge Microkrediet Plus Programma
Friendship Bridge Microkrediet Plus programma biedt Guatemalteekse vrouwen hernieuwbare microkredieten met een gemiddelde lening van $ 300 voor een leencyclus van vier tot twaalf maanden en niet-formele, participatieve onderwijslessen over het bedrijfsleven, het beheer van geld, het gevoel van eigenwaarde, vrouwenrechten, gezondheid en onderwijs voor kinderen. FB richt zich op arme vrouwen in de plattelandsgebieden van Guatemala die worden gekenmerkt door extreme armoede en een hoge mate van analfabetisme. Een gemiddelde klant van Friendship Bridge is 38 jaar oud, verdient $ 1,74 per dag, heeft 2,6 jaar formeel onderwijs gehad, de grootte van het huishouden is 6.15 en het is onwaarschijnlijk dat ze Spaans spreekt, de officiële taal van Guatemala (informatie op basis van een onderzoek uit 2007 uitgevoerd door FINCA fellows). De facilitators van Friendship Bridge (lening officieren) spreken zowel Spaans als de lokale Maya-taal van hun gemeenschap (momenteel negen van de 24 inheemse talen gesproken in Guatemala).
Tijdens deelname aan het Microkrediet Plus-programma, beginnen de klanten van Friendship Bridge hun bedrijven uit te breiden of te diversifiëren, die variëren van weven tot aan het fokken van vee of pluimvee, straatverkoop, verbouwen van groenten en fruit voor de verkoop op de lokale markten. De klanten van Friendship Bridge lenen als een groep, ze vormen vertrouwens groepen van 7-25 vrouwen die mede borg staan voor de lening en fungeren als een zelfregulerend netwerk van ondersteuning.
Als leningen worden afgelost, worden ze opnieuw uitgeleend, een continue cyclus van kansen creërend voor Guatemalaanse vrouwen, hun families en hun gemeenschappen.

Microkrediet Programma
Friendship Bridge Microkrediet Plus-programma is een helpende hand, geen uitkering, met vele voordelen voor vrouwen. Een lening voorziet in zelfvoorziening, het genereren van inkomsten en consistente cashflow. Als gevolg hiervan, krijgen vrouwen zelfvertrouwen en respect van hun families en gemeenschappen. Deze toegang tot kapitaal voor vrouwen, die normaal gesproken niet in aanmerking zouden komen voor leningen bij de traditionele bancaire instellingen, biedt hen de mogelijkheid om meer volledig deel te nemen aan de economie en eigenwaarde te krijgen. Veel klanten van Friendship Bridge hebben aangegeven dat hun echtgenoten hen ondersteunen bij betrokkenheid bij Friendship Bridge, omdat de mannen zelf niet in staat zijn om toegang te krijgen tot kapitaal.
Friendship Bridge gemiddelde microkrediet is $ 300 voor een leencyclus van vier tot twaalf maanden met een rentepercentage van 2% per maand. De aflossing van de leningen van Friendship Bridge bedraagt momenteel ruim 98%. In 2010, gebruikte de klanten van Friendship Bridge hun leningen op de volgende manieren: commercie 59%, textiel (productie/verkoop) 18%, veeteelt 8%, landbouw 7%, ambachten (productie/verkoop)7%, overig 1%.

Trust Bank Leiderschap
Het Trust Bank model van Friendship Bridge geeft de deelnemers de gelegenheid om leiderschapskwaliteiten te oefenen en te ontwikkelen. Alle leden van de Trust Bank zijn betrokken bij het bepalen van een reguliere, maandelijkse vergadering met een plaats en tijd dat voor allemaal geschikt is, evenals de verkiezing van een eigen raad van bestuur, een president, vicepresident (optioneel), penningmeester en secretaris. Verantwoordelijk voor het beheer en de leiding van de grotere groep, helpt de raad van bestuur bij het aanpakken van problemen met aanwezigheid en / of de terugbetaling van individuele leden, zorgt ervoor dat de vergaderingen effectief worden uitgevoerd en behandelt bankzaken namens de groep. Een belangrijk onderscheid in het Friendship Bridge model is dat de lening officieren geen lening betalingen verzamelen, maar juist de Trust Bank raad van bestuur is verantwoordelijk en heeft de rol voor de collecties van de leningen. Twee leden (maandelijks roulerend om de risico's te beperken), met inbegrip van een ambtenaar, brengen alle collecties naar de bank voor storting. Deze structuur zorgt voor besluitvormende rollen voor de leden van de Trust Bank, hen verder helpend met hun empowerment en de ontwikkeling van leiderschap.

Een niet-formele Educatie Programma
De bijeenkomsten van Friendship Bridge voor de maandelijkse aflossing van de lening zijn gekoppeld aan niet-formele educatieve participatieve trainingen, er worden lessen aangeboden over onderwerpen die eerder door de klanten van Friendship Bridge zijn bepaald. In 2008 werden klanten ondervraagd en bepaalden de primaire curricula onderwerpen die hen interesseerde, die inmiddels zijn uitgegroeid tot het educatief programma van Friendship Bridge. De onderwerpen behelzen onder andere het bedrijfsleven, het beheer van geld, gezondheid en gevoel van eigenwaarde. De 2010 curriculum is gericht op bedrijfsmanagement, met de nadruk op het definiëren van zakelijk succes, rekening houden met tijd, het beheer van de inventaris, het onderhouden van aparte zakelijke en persoonlijke accounts en het ontwikkelen van klantrelaties. Aan het begin van elk jaar, die correleert met het begin van de Guatemalteekse schooljaar, wordt in de maandelijkse les het belang van het kinderonderwijs benadrukt en biedt tips over hoe je een ondersteunende ouder kunt zijn voor een schoolgaand kind. Interactive methoden van onderwijs, met inbegrip van flip-overs, een leermiddel dat afbeeldingen of echte klantfoto's bevat, worden gebruikt om de lessen te leveren aan onze voornamelijk pre-geletterde klantenbestand.
Door te eisen van het bijwonen van deze vergaderingen, creëert FB een kans voor vrouwen om banden met hun collega leden van Trust Bank te ontwikkelen, tijdens het leren van nieuwe vaardigheden die in hun dagelijks leven van toepassing zijn. De meeste klanten die slechts een paar jaar formeel onderwijs hebben gehad, bieden de opleidingen een leerervaring die over het algemeen anders niet voor hen beschikbaar zouden zijn.

De Building Bridges video toont de impact van het Friendship Bridge Microkrediet Plus-programma.

Ga naar www.friendshipbridge.org voor meer informatie en om een deel van de persoonlijke succesverhalen van Friendship Bridge klanten te lezen.

Friendship Bridge kan worden gecontacteerd via e-mail op info@friendshipbridge.org 

Maak een profiel als

Ik accepteer de Algemene voorwaarden
Al een gebruiker
Facebook koppelen aan een bestaand account

Nieuw bij Wakibi?