Investeren in Wakibi past bij de tijdsgeest
Door Redactie Wakibi op 4-8-2016Over Wakibi
Partners en sponsors
Over Wakibi
Partners en sponsors
“Investeren in Wakibi past helemaal bij de tijdsgeest.'' In dit artikel spreken we met Miranda Honselaar, client service director bij FCB Amsterdam en waarom zij in Wakibi gelooft.
“Investeren in Wakibi past helemaal bij de tijdsgeest. Zo zie je dat het tegenwoordig steeds normaler is projecten via crowdfunding te realiseren. Althans, in de westerse maatschappij. In landen waar de nood het hoogst is, is deze alternatieve vorm van financiering nog niet gebruikelijk. Laten dat nou net landen zijn waar Wakibi zich voor inzet. Daarom geloof ik in Wakibi!” Aan het woord is Miranda Honselaar, client service director bij FCB Amsterdam; een communicatie advies bureau dat reclamecampagnes ontwikkelt voor uiteenlopende merken als Nivea, Air Miles en Remia.
Lenen of investeren
Ook voor Wakibi heeft FCB Amsterdam drie jaar geleden een communicatiestrategie opgezet. “We onderzochten o.a. wat Nederlanders eigenlijk vinden van het concept ‘lenen’. Door deskresearch naar klantinzicht bleek dat Nederlanders liever doneren. Lenen staat negatief in de markt. Je weet niet of je het terugkrijgt en moet op je geld wachten. Investeren klinkt veel positiever, roept spanning op en het geld hoef je niet terug te krijgen.”
Investeren: een ongoing proces
Op basis hiervan bedacht het reclamebureau een creatief concept: ‘Investeer in de moed van een ander’. Een prikkelende pay-off waarmee creatieve uitingen zijn ontwikkeld. Sindsdien staat FCB Amsterdam Wakibi waar nodig bij en sparren ze over communicatie. “Ons bureau investeert belangeloos in Wakibi, omdat we achter de gedachte staan. Laatst hebben we nog een banner campagne voor het Financieel Dagblad gemaakt en een infographic ontwikkeld.” Sinds Miranda zich in de organisatie heeft verdiept, heeft ze zelf ook een bedrag aan een aantal projecten besteed. “Het leuke is, als je het geld terugkrijgt, ga je weer investeren, een ongoing proces. Het bedrag dat ik ooit heb ingezet, rouleert nog steeds!”
PS: een maand geleden stond Wakibi flink in the picture. Via een mediacampagne in het Financieel Dagblad werd microfinanciering onder de aandacht gebracht.
Ook bedrijfspartner worden? Lees hier meer op onze website of neem contact met ons op via: sponsoring@wakibi.nl
Een aantal enthousiaste vrijwilligers schrijft regelmatig verhalen voor Wakibi. Wil jij ook meehelpen ons microfinancieringsplatform optimaal draaiende te houden en te streven naar gelijkere kansen voor iedereen? Kijk op www.wakibi.nl/vrijwilliger-worden
We gebruiken cookies om de functies en prestaties te verbeteren van Wakibi.nl. Accepteer ze voor een optimaal werking van de website.
Naam | Provider | Toepassing |
---|---|---|
wakibi_session | wakibi.nl | Bewaart de gebruikersstatus over pagina-aanvragen heen. |
remember_web_* | wakibi.nl | Bewaart de gebruikersstatus over pagina-aanvragen heen. |
XSRF-TOKEN | wakibi.nl | Beveiligingscookie om cross-sitevervalsing van verzoeken te voorkomen. |
Naam | Provider | Toepassing |
---|---|---|
_ga | wakibi.nl | Registreert een unieke ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe bezoekers de website gebruiken. |
_gat | wakibi.nl | Gebruikt door Google Analytics om het aantal verzoeken te beperken. |
_gid | wakibi.nl | Registreert een unieke ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe bezoekers de website gebruiken. |
_fbp | wakibi.nl | Facebook-gerelateerde cookie om bezoeken aan de website op te slaan en bij te houden. Doel: marketing en traceren |